Dziękujemy wszystkim, którzy pozytywnie odpowiedzieli na nasz apel i uprzątając rzeczy w garażu, które nie powinny być w nim przechowywane, zadbali o bezpieczeństwo wszystkich Mieszkańców a także o porządek, estetykę i utrzymanie czystości w częściach wspólnych nieruchomości.
Tych z Państwa, którzy nadal w obrębie miejsc parkingowych lub w ich pobliżu przechowują m.in.: meble (lub ich części); regały; kartony; pudła; torby z książkami, gazetami lub innymi rzeczami; butelki; słoiki; płytki; płyty meblowe a czasami wręcz śmieci etc. ‑ prosimy o ich uprzątnięcie do 16 lutego 2024 r. Po tym terminie rzeczy te będą systematycznie komisyjnie usuwane.
Przypominamy, że według przepisów, w garażu można przechowywać wyłącznie materiały potrzebne do „bieżącej, niezawodowej obsługi samochodów osobowych” (Dz.U.2019.0.1065 t.j. – Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie). Kluczowe są tu słowa „bieżącej i niezawodnej obsługi”. W praktyce oznacza to, że w garażu nie można przechowywać m.in. opon, większych opakowań olejów silnikowych oraz fotelików samochodowych.
Podstawowym zaleceniem po przeprowadzeniu obowiązkowej kontroli przeciwpożarowej garaży jest usunięcie z garażu WSZYSTKICH łatwopalnych rzeczy przechowywanych przez Mieszkańców.
Warto też pamiętać, że tych rzeczy nie można przechowywać w garażu nie tylko ze względów bezpieczeństwa i tego, że ubezpieczyciel w razie pożaru może odmówić wypłaty odszkodowania za nieprzestrzeganie przepisów, ale także ze względu na utrzymanie porządku, czystości i estetyki.